• Online Winkelen

Vanaf heden is het mogelijk om ook online al uw hengelsport materiaal en zeeaas te bestellen bij M.Brouwers Hengelsport.

Op dit moment zijn er al enkele honderden artikelen beschikbaar en dit aantal groeit nog iedere dag!

Kunt u iets niet vinden op onze online winkel, mail ons dan gerust.

Klik hier om naar de online winkel te gaan.

Vakantie Verslag Denemarken 11 t/m 18 Mei 2013

t/m 18 Mei zou onze 4e Langelandtrip zijn,  Echter een week voor de vakantie al de nodige problemen, het begon, met een probleem met

De Auto van Johan,  Airco deed plots niets meer, gelukkig kon ik meteen langs komen voor een service beurt en werd het probleem keurig opgelost.

Het 2e probleem, 2 dagen voor ons vertrek, een telefoontje van Theo, zijn auto was Totaal loss,  een vrachtauto had de bocht verkeerd ingeschat

En naam 3 auto’s mee met de uitwijkende achterkant, Dat werd dus ene hoop geregel om een vervangende auto te krijgen waar ook nog al de spullen in konden.

Gelukkig werd ook dat op tijd geregeld.

Eindelijk Zaterdag we zouden om 3:30 vertrekken vanuit Eindhoven, ook deze morgen begon helaas met ene probleempje.. Tom die om 3:15 uit Rotterdam aankwam

Kon niet uit zijn auto, was een probleempje met de centrale deur vergrendeling, de achterklep van de auto was met geen mogelijkheid open te krijgen

Dan de banken maar plat en via de zij deur alles uitladen, maar een viskist waar ook nog al het lood inzit gaat dan plots wel erg zwaar worden, ik weet niet

Wat hij daar allemaal in had zitten, maar dat ding woog zeker 40 kilo.

Toch nog mooi op tijd vertrokken, gelukkig verliep de reis erg soepel, en was er toch wel heel erg weinig verkeer op de weg, dat is toch ook wel eens fijn.,

Mooi op tijd voor de lunch kwamen we in Svenborg aan. Tijd om de Deense McDonald’s te testen dus, Zit niet veel verschil in met de Nederlandse. J.

Na aankomst op het eiland snel de sleutel en het huisje opgehaald , uitgeladen, en vlug naar de haven, VISSEN ,  geen zin om ver te varen, dus  ingooien maar bij de groene/rode

Boeien meteen links van de haven,  meteen de eerste worp had ik er vis aanzitten, helaas schoot die er ook weer af met omhooghalen, 2 minuten later had Theo

De eer om de eerste vis te landen van de vakantie, en volgens traditie, moet die trakteren op gebak.

Onze eerste vaart begon zeker niet slecht,  we vingen zo’n 70 a 80 Gullen, niet allemaal even groot. Maar toch lekker om mee te beginnen.

Avonds natuurlijk bek af, en vroeg naar bed.

Zondag

Deze week werd er toch aardig wat wind voorspeld, en de voorspelling kwam aardig uit, Vandaag konden we wel het water op, echter, de stroming en wind stonden dezelfde kant op,

Dat gaf een gps driftsnelheid van  5,7 km/uur , natuurlijk bijna niet te vissen, leek meer op speed trollen,  met ene flinke brok lood van 350 gram, kon je even de bodem bereiken

Vaak resulteerde dat wel meteen in  een aanbeet,  wel was de vis erg klein hierdoor, dus erg veel vis mocht nog even door groeien. Maar door de stroming leek iedere vis wel 2x zo groot

Dus ook deze dag hebben we ons kostelijk vermaakt.

Maandag

Veel te veel wind, dus tijd voor een bezoekje aan Rudkobing, en wat rommelen  op internet en in het huisje.

Dinsdag

Vandaag weer veel wind, maar we gingen het toch proberen, op richting Bermuda, wederom een enorme stroomsnelheid, en erg hoge golven, aangezien dat toch niet lekker viste

Gewoon richting kant gevaren, en daar het anker uitgegooid, dan maar platte vangen, en wat voor platte,  constant kwamen de scharren binnen, vaak met 3 tegelijk, afgewisseld met

Botten en schol,  we hadden zo’n 60 liter koelbox bij,  die was dus te klein,  dat ding zat werkelijk helemaal vol met schar, de botten hebben we terug gezet,

onder het vissen ook wat gespeeld met ene licht hengeltje met een lepeltje.  Prachtige sport daar met die gepen, zitten aardig dikke vissen bij van zo’n 75 cm, tijdens het

binnendraaien zie je er echter nog veel grotere exemplaren bij zwemmen.

Woensdag

Weer te veel wind om fatsoenlijk te kunnen vissen op het water, daarom vandaag maar een kantstel gezocht aan de andere kant van het eiland, we vonden in Rudkobing

Een mooi plaatsje,  bij de veerhaven, daar kon je achter een bootshuis lekker uit de wind staan,  en er zat nog vis ook.  Blijkbaar is dat een bekende geepstek. Want geregeld

zag je geepvissers langskomen, en die zaten daar dus ook massaal, ook werd er tijdens het gepen een mooi zeeforel van een cm of 60 gevangen.

Deze stek, is weer een mooie aanvulling voor de stekkenpagina van Kees. http://www.zeevissenlangeland.nl/page/kant-en-strandvissen

Donderdag

Vandaag wat rustiger met de wind, dus op tijd het water op, de stroming was nu ook een stuk minder, zo’n 2 km  op de gps, dus bodem halen was geen probleem meer.

Vis vangen echter wel, veel beet kregen we niet, niet met kunstaas, en niet met gewoon aas.  Diverse stekken geprobeerd richting zuid, tot ver voorbij de groene paal

Omdat de vangsten  weg bleven, toch maar weer richting haven,  dan maar richting noord proberen,  vanaf de gele paal  een lange drift gemaakt , een stuk voorbij de

haven hadden we de vis plotseling gevonden.  Er kwamen erg mooie gullen naar boven, vaak moddervet en ruim 3 kilo.

Alle vis onder de 50 cm ging terug deze dag.  Maar toch hadden we veel te weinig opbergruimte bij ons,  onze grote koelbox puilde al snel uit,  gelukkig hadden we ook nog een grote 25 literemmer bij

Waar we normaal het visafval in doen,  ook deze emmer zat aardig snel vol,  poe zeg  dat vakantie vieren kan toch erg zwaar zijn.   In de middag begonnen we toch steeds meer te schommelen,

Zonder erg was de wind toch weer stevig toegenomen,  golven van zo’n meter tot 1,5 meter viste echt niet fijn meer, tijd dus om weer te stoppen helaas.

b2ap3_thumbnail_image024.jpgb2ap3_thumbnail_image025.jpgVan 11

Vrijdag

Helaas alweer de laatste dag, ook vandaag weer een stevig windje, ook de vis gaf niet echt thuis, en door de stevige wind niet echt zin om ze dan maar weer op te zoeken,

Dan maar weer naar de kant om even met het anker er uit te vissen.  Wederom een zeer leuke sport met de gepen, ook kreeg ik tijdens het gepen nog een mooie zeeforel aan de haak.

Echter deze was het hier niet echt mee eens, en schoot met een rotgang richting overkant, aangezien ik aan de andere kant van de boot viste kon ik niet goed reageren, en de vis schoot er jammer genoeg af.

Ook vandaag weer erg mooie scharren en botten, heb af en toe het idee dat ze daar gewoon opgestapeld liggen.

Zaterdag

Wederom op tijd  uit bed,  sleutel inleveren, en weer richting Nederland, we vertrokken daar met zonnig weer en 19 graden, onderweg zagen we echter de temperatuur aardig teruglopen

Van 19 tot 10 graden in Duitsland, later liep hij weer op tot de 13 graden in Nederland,  ook wat aardige buien gehad onderweg, gelukkig hadden we wat zon meegenomen, e

n dat was hier in Nederland wel te merken op zondag.

Ook deze vakantie hadden we de zagers bij Mart Brouwers in Bergen op Zoom gehaald, altijd  prima kwaliteit, en nog betaalbaar ook.

Daar  het bewaren van aas toch een moeilijk karwei kan zijn hadden we het aas dit keer verdeeld, de helft in water, en de andere helft droog in de turf.  We hadden het gevoel dat de droge

Zagers het nu beter deden als anders, waarschijnlijk was dat te danken omdat er nu veel minder zagers in de bakken zaten als anders, de helft hadden we immers in water gedaan .

Wijze les voor de toekomst, niet te veel zagers bij elkaar doen.

Zo nu gaan we weer aftellen voor de trip in Augustus, ook dan weer naar Spodsbjerg.